Meest gestelde vragen

Hier vind je, de naam zegt het al, antwoord op de meest gestelde vragen. Heb jij een originele vraag? En staat ie er écht nog niet tussen? Neem dan even contact met ons op.

De Koffiejongens proberen

Kan ik jullie koffie ook proberen?

Jazeker! Daarvoor hebben we een speciaal proefaanbod: je eerste 60 cups al vanaf 15,95. Zo kan je ons in alle rust uitgebreid proberen. Natuurlijk kies je zelf je favoriete smaken en bestelfrequentie.

Zit ik aan het proefaanbod vast?

Nee hoor! Dat kan je op elk moment stopzetten, aanpassen of pauzeren.
En, goed om te weten: vóórdat we een volgende levering koffie opsturen krijg je eerst een email van ons.

Ik heb een kortingscode. Hoe zet ik die in?

Lekker bezig, een kortingscode! Via de homepage of deze pagina kun je een bestelling met korting plaatsen. Met je kortingscode krijg je korting op de weergegeven bedragen. Selecteer het gewenste pakket en smaken. Doorloop de vervolgstappen tot aan ‘bestelling afronden’. Hier vul je de kortingscode in. Klik op ‘invoeren’. Je ziet direct de nieuwe prijs. Klik op ‘bestellen’.

Let op: een kortingscode is alleen geldig op terugkerende bestellingen, niet op losse orders.

De koffiecups

Zien jullie cups er anders uit in 2023?

Jazeker. Omdat we nieuwe cups hebben geïntroduceerd, gemaakt van planten! Cups die natuurlijk nog steeds 100% biologisch afbreekbaar zijn en bij het GFT kunnen, maar nu ook thuis composteerbaar zijn. In het eerste kwartaal van dit jaar gaan we volledig over op deze nieuwe cups. Dit doen we gefaseerd om onnodige verspilling te voorkomen. Je herkent de nieuwe cups aan een doorzichtige bovenkant. Meer weten over onze nieuwe cups? Bekijk alle informatie hier.

Zijn jullie cups van aluminium

Gelukkig niet. Onze cups zijn 100% biologisch afbreekbaar.

Hebben jullie ook een recycle programma?

Nog beter dan dat. Onze cups kunnen na gebruik op jouw composthoop thuis! Of bij het groente- fruit en tuinafval, in de groenbak. In beide gevallen worden onze koffiecups omgezet tot supervoedzame compost. Je plantjes zijn er dol op!

Heb je geen composthoop én geen groene bak? Dan nemen wij de cups graag retour. We kunnen er namelijk ook zelf biogas van maken. Wil je een retourlabel? Neem contact op met onze klantenservice.

Zijn jullie cups biologisch afbreekbaar?

Ja!

Wat moet ik met de cups doen na gebruik?

De cups kunnen na gebruik bij het GFT, in de groenbak. Of op je composthoop thuis! Onze koffiecups zijn gecertificeerd met het OK Compost HOME certificaat. Het OK Compost HOME certificaat geeft aan dat de cups bij een temperatuur tussen de 20-30C binnen 26 weken composteren. Op jouw composthoop kan het composteren sneller of langzamer gaan. Dit heeft te maken met onder andere de samenstelling van je composthoop. Het kan ook helpen om de cups fijn te snijden voordat je ze toevoegt aan de composthoop, zodat ze sneller afbreken.

Heb je geen composthoop én geen groene bak? Dan nemen wij de cups graag retour. We kunnen er namelijk ook zelf biogas van maken. Wil je een retourlabel? Neem contact op met onze klantenservice.

Meer weten over het composteren van onze koffiecups? Dat lees je hier.

Voldoen jullie cups aan de EU richtlijnen?

Jazeker. De koffiecups zijn TUV OK Compost en TUV OK Compost HOME gecertificeerd. Dat houdt in dat ze zowel thuis als industrieel gecomposteerd kunnen worden.

Wat als ik de cups in de aarde stop?

Je gebruikte koffiecups in de aarde gooien lijkt een makkelijke manier om van je afval af te komen, maar helaas zijn onze koffiecups niet geschikt voor compostering in de aarde in je tuin. Om goed af te breken, hebben onze koffiecups namelijk een speciale temperatuur en vochtigheid nodig die daar niet altijd van nature aanwezig zijn. Maar maak je geen zorgen, er zijn genoeg manieren om je koffiecups te helpen veranderen in voedzame compost! Heb je geen eigen compost mogelijkheid? Dan kunnen je cups nog altijd bij het GFT.

Heb je geen composthoop én geen groene bak? Dan nemen wij de cups graag retour. We kunnen er namelijk ook zelf biogas van maken. Wil je een retourlabel? Neem contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik geen composthoop of GFT-bak heb?

Heb je geen composthoop én geen groene bak? Dan nemen wij de cups graag retour. We kunnen er namelijk ook zelf biogas van maken. Wil je een retourlabel? Neem contact op met onze klantenservice.

Passen de capsules van De Koffiejongens in mijn machine?

Onze koffiecups passen in alle Nespresso® geschikte machines.

Passen de capsules in een Dolce Gusto® machine?

Onze koffiecups zijn speciaal gemaakt voor Nespresso® apparaten. Ze passen helaas niet in een Dolce Gusto® machine.  

Gaat mijn machine eerder kapot als ik jullie koffiecups gebruik?

Nee. Er zijn bepaalde koffieleveranciers die willen dat je dat denkt. Maar echt waar, je machine gaat niet eerder stuk door het gebruik van de koffiecups van De Koffiejongens.

Kan ik mijn garantie op koffiemachine verliezen als ik jullie koffiecups gebruik?

Nee, de fabrikant kan de garantie in geen geval weigeren.

De Koffie

Hoe komt het dat jullie koffie zo lekker is?

Heb je onze koffie al geproefd? Alleen de aller, allerbeste koffiebonen komen door onze strenge selectie heen en belanden in jouw koffie. Na een zorgvuldig brand-proces wordt de koffie luchtdicht verpakt. Pas op het moment dat jij een koffie maakt, gaat de capsule open. Hierdoor is de koffie van De Koffiejongens altijd vers.

Waar komt de koffie vandaan?

Van over de hele wereld! We maken niet gebruik van één soort koffie, maar van mix van koffiesoorten. Dat noemen we een ‘blend’. Onze blends bestaan allen uit de beste bonen. Onze bonen komen uit Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Details vind je op onze smaakwijzer.

Hoe lang is mijn koffie houdbaar?

De houdbaarheidsdatum staat op de zijkant van de verpakking. Drink je koffie die over de houdbaarheidsdatum heen is? Geen zorgen, je hoeft niet direct naar de dokter. Er kan eigenlijk niet echt iets mis gaan. Alleen de smaak kan minder worden.

Kan ik jullie koffie ook in de supermarkt kopen?

Onze koffie is alleen te koop bij De Koffiejongens. Doordat wij geen vergoeding hoeven te betalen aan de supermarkt kunnen wij onze klanten én boeren een betere prijs voor de koffie rekenen. En zeg nou zelf: waarom zou je naar de supermarkt gaan voor je koffie als je ‘m ook automatisch door je brievenbus kunt laten bezorgen?

Hebben jullie ook bonen?

Nee.

Waarom verkopen jullie maar zes soorten koffie?

Omdat we jou geen acute aanval van keuzestress willen opleveren. En omdat we  met 6 koffies een mooi gebalanceerd assortiment kunnen neerzetten

Wat is het verschil tussen robusta en arabica?

Er zijn 2 soorten koffieplanten: robusta en arabica. Arabica planten groeien op grote hoogte en zijn meestal iets zachter van smaak. De meeste van onze koffies bestaan voor 100% uit arabica bonen. Alleen de Lungo Extra Forte bevat een deel robusta bonen.

Wat is een branding?

Door het branden van de koffiebonen krijgt de koffie smaak, aroma, geur en kleur. Hoe langer de bonen gebrand worden, hoe steviger, bitterder de smaak wordt.

Hoeveel water gebruik ik voor ristretto, espresso of een lungo?

Voor een ristretto adviseren wij 25 ml, voor een espresso 40 ml en voor een lungo 90 ml. Benieuwd hoe je jouw machine kan aanpassen? Dat lees je in het blog dat we hier over schreven.

Kan ik een lungo capsule ook gebruiken voor een ristretto of espresso?

Beter van niet. Elke koffiesoort heeft een eigen maling. De ristretto is heel fijn gemalen, de lungo heel grof. Zet je een espresso of ristretto met een lungo capsule? Dan krijg je een slappe bak. Andersom, bijvoorbeeld een Lungo van een ristretto capsule, geeft bittere koffie. De enige uitzondering hierop is de decaf; die is zo gemalen dat je er een lungo of een espresso van kunt zetten.

De Abonnementen

Welke abonnementen kan ik bij jullie bestellen?

Je kan kiezen voor een van onze vier standaard abonnementen. Heb jij bijzondere wensen? Stel dan je persoonlijke maatwerk abonnement samen.

Zit ik vast aan een abonnement?

Onze abonnementen zijn 100% flexibel. Je kan je abonnement elk moment stopzetten, aanpassen of pauzeren. Log in op je account, de rest wijst zichzelf.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Log in op je account. Hier kan je je abonnement stopzetten, aanpassen of pauzeren.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Log in op je account en ga onder Mijn abonnementen naar abonnement aanpassen. Hier kan je de status, samenstelling en eerstvolgende levering van je abonnement wijzigen. En ook je rekeningnummer.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Log in op je account en ga onder Mijn abonnementen naar abonnement aanpassen. Hier kan je de betaalmethode wijzigen.

Kan ik ook een eenmalige bestelling doen?

Hmmm ok. Omdat jij het bent. Hier een linkje.

Wanneer krijg ik de volgende levering?

Log in op je account. Hier kun je zien wanneer De Koffiejongens langskomen met jouw volgende levering.

Help. Mijn koffie is toch op!

Aiiii. Log in op je account. Hier kun je een noodorder plaatsen.
In Nederland geldt: Voor 20:00 besteld, morgen in huis!
Woon je in België? Dan geldt, voor  middernacht besteld, overmorgen in huis.

Hoe kan ik een noodorder plaatsen?

Log in op je account. Selecteer abonnement aanpassen en vervolgens noodorder plaatsen.

Zo werkt het:

  1. Samenstelling aanpassen: Pas de samenstelling van je bestelling aan als je dat wilt. Ook kun je aangeven of je deze samenstelling wilt toepassen voor toekomstige orders.
  2. Betaling: We incasseren de betaling via de bij ons bekende betaalmethode.
  3. Leverdatum: Een noodorder leveren we zo snel mogelijk uit. Je ontvangt een mail met track en trace link.
  4. Datum volgende order: Na het plaatsen van een noodorder beginnen we opnieuw met tellen. Heb je een abonnement voor 8 weken? Dan komt je eerstvolgende order na de noodorder over 8 weken. Deze datum kun je aanpassen in je account.

Wanneer wordt het bedrag voor de vervolglevering afgeschreven?

5 dagen voordat jij de volgende levering ontvangt, wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven.

De prijs van de koffie

Hoeveel kost de koffie van De Koffiejongens?

Dat is afhankelijk van het abonnement dat je kiest. Hoe meer koffie je drinkt, hoe minder je betaalt voor je koffie.

  • X-Small, 1 koffie per dag: €0,38 per koffiecup
  • Small, 2 koffie per dag: €0,38 per koffiecup
  • Medium, 3 koffie per dag: €0,36 per koffiecup
  • Large, 4 koffie per dag: €0,34 per koffiecup
  • X-Large, 8 koffie per dag: €0,33 per koffiecup

Kies je voor een maatwerk abonnement? We rekenen je abonnement terug naar het aantal koffie per dag en gebruiken de prijzen zoals hier boven.

Zijn jullie echt 25% voordeliger?

Meer zelfs. Reken maar mee:

  • Gemiddelde prijs per cup bij De Koffiejongens: (€0,33+€0,38)/2=€0,36
  • Gemiddelde prijs per cup bij Nespresso®:(€0,44+€0,52)/2 = €0,48
  • Het verschil van €0,12/ €0,48*100%=26%

En dan laten we nog buiten beschouwing dat je bij De Koffiejongens geen verzendkosten betaalt. Scheelt toch al gauw een extra €3,90 per bestelling.

Betalen

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Bij je eerste bestelling heb je toestemming gegeven om de betalingen automatisch van je bankrekening af te schrijven. Wij schrijven alleen het abonnementsgeld af, altijd een paar dagen vóór jouw volgende levering.

Hoe kan ik betalen?

Je kan bij De Koffiejongens betalen met iDeal, Bancontact of creditcard. Je eerste betaling bij een abonnement doe jezelf. Elke volgende levering wordt automatisch afgeschreven van je bankrekening of creditcard.

Het geld is afgeschreven, maar waar blijft mijn koffie?

5 dagen nadat de betaling is afgeschreven wordt de koffie bij je bezorgd. Toch geen koffie? Neem dan even contact met ons op.

Account

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Rechtsboven aan op de site staat een icoon. Hier kun je inloggen op je account. Dat kan met de facebook login, of met je emailadres en wachtwoord.

Waar vind ik de inloggevens voor mijn account?

Bij je eerste bestelling is er een account voor je aangemaakt.
– Heb je de facebook knop gebruikt om te bestellen, dan log je in met je facebook account.
– Heb je een emailadres en wachtwoord opgegeven bij je eerste bestelling, dan gebruik je deze om in te loggen. Vanwege de veiligheid hebben wij je wachtwoord niet naar je toegestuurd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Ga naar de inlogpagina van je account. Hier kun je een nieuw wachtwoord instellen.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Log in op je account. Hier kun je je persoonsgegevens aanpassen, en de inhoud van je abonnement wijzigen.

Hoe werkt Vriendenkorting?

Alle klanten van De Koffiejongens kunnen in hun account een persoonlijke link vinden om te delen met vrienden. Via jouw persoonlijke kortingslink krijgen zij 50% korting op hun eerste bestelling van een abonnement.

Voor elke nieuwe klant die een bestelling plaatst via jouw persoonlijke link krijg jij 10 euro korting op je volgende bestelling. Dus als er bijvoorbeeld drie klanten via jouw link klant worden, wordt er drie keer 10 euro korting klaargezet. Dat betekent dat je op de eerstvolgende drie orders 10 euro korting krijgt. De korting wordt dus niet opgestapeld tot 30 euro korting ineens!

De 10 euro korting wordt automatisch toegevoegd aan je account zodra jouw vriend/vriendin besteld heeft.

Ga naar de inlogpagina van je account om direct vrienden uit te nodigen.

Verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

In Nederland geldt: voor 20:00 besteld, de volgende werkdag bezorgd. Woon je in België? Dan geldt: voor middernacht besteld, overmorgen bezorgd.

Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Check als eerste je spambox! Als de bevestigingsmail daar ook niet in zit, neem dan even contact met ons op.

Betaal ik verzendkosten?

Bij een abonnement nooit. Bij losse bestellingen onder de 25 euro vragen we wel een bijdrage voor de verzendkosten.

In welke landen kan ik jullie koffie ontvangen?

Wij bezorgen in Nederland & in België.

Wat als ik niet thuis ben?

Daar hebben we over nagedacht. Je koffie past namelijk door de brievenbus. Vanaf nu hoef je nooit meer thuis te blijven om je koffie te ontvangen.

Wat als mijn brievenbus te klein is?

Om onze koffie te ontvangen dient je brievenbus minimaal 23,5cm breed en 3,5cm hoog te zijn. Is dit niet het geval? Dan wordt je pakket bij de buren bezorgd. Of we proberen het de dag erna nog eens. Je krijgt dan altijd een briefje van de bezorger in de brievenbus. Heb je hier geen zin in? Voor een tientje koop je een nieuwe brievenbus bij de bouwmarkt bij jou in de buurt.

Mijn koffie is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

Geen paniek. Misschien had de bezorger een lekke band. Grote kans dat je bestelling binnen 24 uur alsnog wordt geleverd. Wil je dat we het even voor je controleren? Neem dan contact met ons op.

Retourprocedure

Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

Ben je niet tevreden met de koffiecups van De Koffiejongens? Geen probleem! Dan drinken we de koffie zelf op. Als je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons opneemt en de producten terugstuurt, zorgen we dat je je aankoopbedrag terug krijgt.

Welke voorwaarden gelden bij het retourneren?

De retourzending moet binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons binnen zijn, of je kan aantonen dat je retourzending binnen de gestelde termijn verstuurd is.

Ik wil mijn gebruikte cups retour sturen voor vergisting. Hoe doe ik dat?

Heb je geen composthoop én geen groene bak? Dan nemen wij de cups graag retour. We kunnen er namelijk ook zelf biogas van maken. Wil je een retourlabel? Neem contact op met onze klantenservice.

 

Overig

Help! Ik heb een vraag die er niet bijstaat!

Geen zorgen, neem even contact met ons op. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden!