Gratis verzending
70.000+ klanten gingen je voor
Gemiddelde beoordeling van 4.8 ★

Meest gestelde vragen

Hier vind je, de naam zegt het al, antwoord op de meest gestelde vragen. Heb jij een originele vraag? En staat ie er écht nog niet tussen? Neem dan even contact met ons op.

KOFFIEBONEN

Hoe komt het dat jullie koffie zo lekker is?

Heb je onze koffie al geproefd? Alleen de allerbeste koffiebonen komen door onze strenge selectie heen en belanden in jouw koffie. Na een zorgvuldig brand-proces worden onze koffiebonen luchtdicht verpakt. 

Waar komt de koffie vandaan?

Van over de hele wereld! We maken niet gebruik van één soort koffie, maar van een mix van koffiesoorten. Dat noemen we een ‘blend’. Onze blends bestaan allen uit de beste bonen. Onze bonen komen uit Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Details vind je op onze smaakwijzer.

Hoe lang is mijn koffie houdbaar?

De houdbaarheidsdatum staat op de achterkant van de verpakking. Drink je koffie die over de houdbaarheidsdatum heen is? Geen zorgen. Er kan eigenlijk niet echt iets mis gaan. Alleen de smaak kan minder worden. Daarom adviseren we altijd om de koffiebonen direct na openen luchtdicht en in het donker te bewaren. Zo blijft de smaak het best. 

Kan ik jullie koffie ook in de supermarkt kopen?

Onze koffiebonen zijn alleen te koop via dekoffiejongens.nl/koffiebonen. Doordat wij geen vergoeding hoeven te betalen aan de supermarkt kunnen wij onze klanten én boeren een betere prijs voor de koffie rekenen. 

Hebben jullie ook koffiecups?

Jazeker. Die vind je hier: www.dekoffiejongens.nl

Waarom verkopen jullie maar twee soorten koffiebonen?

Omdat we jou geen acute aanval van keuzestress willen opleveren. Maar grote kans dat er in 2024 nog extra smaken koffiebonen bijkomen. 

Wat is het verschil tussen robusta en arabica?

Er zijn 2 soorten koffieplanten: robusta en arabica. Arabica planten groeien op grote hoogte en zijn meestal iets zachter van smaak. Onze Medium Roast bestaat voor 100% uit Arabica bonen. Alleen de Dark Roast bevat een deel Robusta bonen.

Wat is een branding?

Door het branden van de koffiebonen krijgt de koffie smaak, aroma, geur en kleur. Hoe langer de bonen gebrand worden, hoe steviger, bitterder de smaak wordt.

Wat is fossielvrij gebrand?

Onze koffiebonen worden gebrand op biomassa, geen fossiele brandstoffen. Luchtkoeling in plaats van water zorgt voor een betere smaak én besparing op gas en water. De circulair gebouwde branderij draait op zonne-energie en warmtepompen.

Kan ik jullie koffiebonen ook gebruiken voor filterkoffie?

Zeker. Voor filterkoffie adviseren we onze Medium Roast. Let op: onze koffiebonen zijn niet gemalen. 

Zijn jullie koffiebonen biologisch gecertificeerd?

Ja, onze koffiebonen zijn SKAL-gecertificeerd, wat betekent dat ze voldoen aan de strikte eisen voor biologische teelt. Dit garandeert dat er geen chemische bestrijdingsmiddelen of kunstmest worden gebruikt.

Ik kan nergens vinden hoeveel gram koffiebonen er in de zakken zit.

Wij hebben zakken koffiebonen aan van 250 gram en 1 kilogram.

ABONNEMENTEN

Zit ik vast aan een abonnement?

Onze abonnement is 100% flexibel. Je kan je abonnement elk moment stopzetten, aanpassen of pauzeren. Log in op ‘mijn account’, de rest wijst zichzelf.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Log in op ‘mijn account’. Hier kan je je abonnement stopzetten, aanpassen of pauzeren.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Log in op ‘mijn account’ en ga onder ‘mijn abonnementen’ naar abonnement aanpassen. Hier kan je de status, samenstelling en eerstvolgende levering van je abonnement wijzigen. En ook je rekeningnummer.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Log in op ‘mijn account’ en ga onder ‘mijn abonnementen’ naar ‘abonnement aanpassen’. Hier kan je de betaalmethode wijzigen.

Kan ik ook een eenmalige bestelling doen?

Hmmm ok. Omdat jij het bent. Je kan deze keuze maken in de laatste stap na het selecteren van je koffiebonen via www.dekoffiejongens.nl/bonen

Wanneer krijg ik de volgende levering?

Log in op ‘mijn account’. Hier kan je zien wanneer De Koffiejongens langskomen met jouw volgende levering.

Help. Mijn koffie is toch op!

Aiiii. Log in op ‘mijn account’. Hier kan je een noodorder plaatsen.

In Nederland geldt: Voor 20:00 besteld, morgen in huis!

Woon je in België? Dan geldt, voor  middernacht besteld, overmorgen in huis.

Hoe kan ik een noodorder plaatsen?

Log in op ‘mijn account’. Kies ‘abonnement aanpassen’ en vervolgens ‘noodorder plaatsen’.

Zo werkt het:

Samenstelling aanpassen: Pas de samenstelling van je bestelling aan als je dat wilt. Ook kan je aangeven of je deze samenstelling wilt toepassen voor toekomstige orders.

Betaling: We incasseren de betaling via de bij ons bekende betaalmethode.

Leverdatum: Een noodorder leveren we zo snel mogelijk uit. Je ontvangt een mail met track en trace link.

Datum volgende order: Na het plaatsen van een noodorder beginnen we opnieuw met tellen. Heb je een abonnement voor 8 weken? Dan komt je eerstvolgende order na de noodorder over 8 weken. Deze datum kan je aanpassen in ‘mijn account’.

Wanneer wordt het bedrag voor de vervolglevering afgeschreven?

5 dagen voordat jij de volgende levering ontvangt, wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven.

 

BETALEN

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Bij je eerste bestelling heb je toestemming gegeven om de betalingen automatisch van je bankrekening af te schrijven. Wij schrijven alleen het abonnementsgeld af, altijd een paar dagen vóór jouw volgende levering.

Hoe kan ik betalen?

Je kan bij De Koffiejongens betalen met iDeal, Bancontact of creditcard. Je eerste betaling bij een abonnement doe je zelf. Elke volgende levering wordt automatisch afgeschreven van je bankrekening of creditcard.

Het geld is afgeschreven, maar waar blijft mijn koffie?

5 dagen nadat de betaling is afgeschreven wordt de koffie bij je bezorgd. Toch geen koffie? Neem dan even contact met ons op.

 

ACCOUNT

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Rechtsboven op de site staat een icoon. Hier kan je inloggen in ‘mijn account’. Dat kan met de facebook login, of met je e-mailadres en wachtwoord.

Waar vind ik de inloggegevens voor mijn account?

Bij je eerste bestelling is er een account voor je aangemaakt.

– Heb je de Facebook knop gebruikt om te bestellen, dan log je in met je Facebook account.

– Heb je een e-mailadres en wachtwoord opgegeven bij je eerste bestelling, dan gebruik je deze om in te loggen. Vanwege de veiligheid hebben wij je wachtwoord niet naar je toegestuurd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Ga naar de inlogpagina van ‘mijn account’. Hier kan je een nieuw wachtwoord instellen.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Log in op ‘mijn account’. Hier kan je je persoonsgegevens aanpassen en de inhoud van je abonnement wijzigen.

Hoe werkt Vriendenkorting?

Via jouw account kan je een persoonlijke link delen met je vrienden. Met deze link krijgen je vrienden een Marie-Stella-Maris giftset t.w.v. 39,50 euro cadeau.

Voor elke nieuwe klant die een abonnementsbestelling plaatst–via jouw link– Krijg je een Marie-Stella-Maris giftset t.w.v. €39,50 cadeau. Als er bijvoorbeeld twee klanten via jouw link abonnee worden, krijg jij zelfs twee keer een set cadeau bij je volgende twee bestellingen.

Deze actie wordt automatisch toegevoegd aan je account zodra jouw vriend/vriendin besteld heeft (Let op: deze speciale vriendendeal is beperkt tot maximaal 2 vrienden per account).

Ga naar de inlogpagina van je account om direct vrienden uit te nodigen.

VERZENDING

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.

Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Check als eerste je spambox! Als de bevestigingsmail daar ook niet in zit, neem dan even contact met ons op.

Betaal ik verzendkosten?

Nee, bij ons betaal je nooit verzendkosten.

In welke landen kan ik jullie koffie ontvangen?

Wij bezorgen in Nederland & in België.

Mijn koffie is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

Geen paniek. Misschien had de bezorger een lekke band. Grote kans dat je bestelling binnen 24 uur alsnog wordt geleverd. Wil je dat we het even voor je controleren? Neem dan contact met ons op.

RETOUR

Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

Ben je niet tevreden met de koffiebonen van De Koffiejongens? Geen probleem! Dan drinken we de koffie zelf op. Als je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons opneemt en de producten terugstuurt, zorgen we dat je je aankoopbedrag terug krijgt.

Welke voorwaarden gelden bij het retourneren?

De retourzending moet binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons binnen zijn, of je kan aantonen dat je retourzending binnen de gestelde termijn verstuurd is.

[/toggle]

OVERIG

Help! Ik heb een vraag die er niet bijstaat!

Geen zorgen, neem even contact met ons op. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden!