Meest gestelde vragen

Hier vind je, de naam zegt het al, antwoord op de meest gestelde vragen. Heb jij een originele vraag? En staat ie er écht nog niet tussen? Neem dan even contact met ons op.

De Koffiejongens proberen

Kan ik jullie koffie ook proberen?

Jazeker! Daarvoor hebben we het proefabonnement voor bedacht: je eerste 60 cups voor 12,95. Zo kan je ons in alle rust uitgebreid proberen. Natuurlijk kies je zelf je favoriete smaken.

Zit ik aan het proefabonnement vast?

Nee hoor! Dat kan je op elk moment stopzetten, aanpassen of pauzeren.

En, goed om te weten: vóórdat we een volgende levering koffie opsturen krijg je eerst een email van ons.

De koffiecups

Zijn jullie cups van aluminium

Beter nog. Onze cups combineren het beste van aluminium en plastic. De boven en onderkant zijn van aluminium. Dit zorgt voor een perfecte werking met je machine. Aan de binnenkant zit een aluminum laagje, dit zorgt ervoor dat je koffie 100% vers blijft. De zijkant is van plastic, die zorgt voor de benodigde stevigheid van de cup.

Wij maken de zijkant van plastic omdat dat minder belastend is voor het milieu dan aluminium.
koffiecups ristretto

Hebben jullie ook een recycle programma?

Onze cups mogen gewoon bij het restafval.

Passen de capsules van De Koffiejongens in mijn machine?

Onze koffiecups passen in alle Nespresso® geschikte machines.

Gaat mijn machine eerder kapot als ik jullie koffiecups gebruik?

Nee. Er zijn bepaalde koffieleveranciers die willen dat je dat denkt. Maar echt waar, je machine gaat niet eerder stuk door het gebruik van de koffiecups van De Koffiejongens.

Kan ik mijn garantie op koffiemachine verliezen als ik jullie koffiecups gebruik?

Nee, de fabrikant kan de garantie in geen geval weigeren.

De Koffie

Hoe komt het dat jullie koffie zo lekker is?

Heb je onze koffie al geproefd? Alleen de aller, allerbeste koffiebonen komen door onze strenge selectie heen en belanden in jouw koffie. Na een zorgvuldig brand-proces wordt de koffie luchtdicht verpakt. Pas op het moment dat jij een koffie maakt, gaat de capsule open. Hierdoor is de koffie van De Koffiejongens altijd vers.

Waar komt de koffie vandaan?

Van over de hele wereld! We maken niet gebruik van één soort koffie, maar van mix van koffiesoorten. Dat noemen we een ‘blend’. Onze blends bestaan uit arabica en/ of robustabonen. Onze bonen komen uit Zuid-Amerika, Afrika en Azië.

Hoe lang is mijn koffie houdbaar?

De houdbaarheidsdatum staat op de zijkant van de verpakking. Drink je koffie die over de houdbaarheidsdatum heen is? Geen zorgen, je hoeft niet direct naar de dokter. Er kan eigenlijk niet echt iets mis gaan. Alleen de smaak kan minder worden.

Kan ik jullie koffie ook in de supermarkt kopen?

Onze koffie is alleen te koop bij De Koffiejongens. Doordat wij geen vergoeding hoeven te betalen aan de supermarkt kunnen wij onze klanten én boeren een betere prijs voor de koffie rekenen. En zeg nou zelf: waarom zou je naar de supermarkt gaan voor je koffie als je ‘m ook automatisch door je brievenbus kunt laten bezorgen?

Hebben jullie ook bonen?

Nee.

Waarom verkopen jullie maar vier soorten koffie?

Omdat één goede lungo, espresso, ristretto en decaf alles is wat je nodig hebt.

Wat is het verschil tussen robusta en arabica?

Er zijn 2 soorten koffieplanten: robusta en arabica. Arabica planten groeien op grote hoogte en zijn meestal van iets hogere kwaliteit. Onze lungo, espresso en ristretto bestaan voor 100% uit arabica bonen. De Robusta boon is wat steviger, bitterder van smaak. Deze hebben we toegevoegd aan onze decaf. Omdat met het decafeïneren van de koffie er ook altijd wat smaak verloren gaat is de koffie zo beter in balans.

Wat is een branding?

Door het branden van de koffiebonen krijgt de koffie smaak, aroma, geur en kleur. Hoe langer de bonen gebrand worden, hoe steviger, bitterder de smaak wordt.

Hoeveel water gebruik ik voor ristretto, espresso of een lungo?

Voor een ristretto adviseren wij 25 ml, voor een espresso 40ml en voor een lungo 110 ml.

Kan ik een lungo capsule ook gebruiken voor een ristretto of espresso?

Beter van niet. Elke koffiesoort heeft een eigen maling. De ristretto is heel fijn gemalen, de lungo heel grof. Zet je een espresso of ristretto met een lungo capsule? Dan krijg je een slappe bak. Andersom, bijvoorbeeld een Lungo van een ristretto capsule, geeft bittere koffie. De enige uitzondering hierop is de decaf; die is zo gemalen dat je er een lungo of een espresso van kunt zetten.

De Koffiejongens Espresso Apparaat

Wat kost jullie Espresso Apparaat

Onze koffiecupmachine is los te koop voor €299,95. Combineer je ‘m met een van onze pakketten? Dan krijg je €100,- korting.

Waar kan ik jullie koffiemachine bestellen?

Dat kan hier.

Zit ik vast een aan jaarabonnement als ik jullie machine met korting bestel?

De korting geldt wanneer je een abonnement neemt en dat minimaal 3 maanden laat lopen.

Geldt de korting ook voor bestaande klanten?

Ja. Natuurlijk!

Hoe kan ik de machine het best onderhouden

Regelmatig schoonmaken, af en toe ontkalken, en mooi oppoetsen. Details vind je in de handleiding.

De Abonnementen

Welke abonnementen kan ik bij jullie bestellen?

Je kan kiezen voor een van onze vier standaard abonnementen. Heb jij bijzondere wensen? Stel dan je persoonlijke maatwerk abonnement samen.

Zit ik vast aan een abonnement?

Onze abonnementen zijn 100% flexibel. Je kan je abonnement elk moment stopzetten, aanpassen of pauzeren. Log in op je account, de rest wijst zichzelf.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Log in op je account. Hier kan je je abonnement stopzetten, aanpassen of pauzeren.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Log in op je account. Hier kan je al je wijzigingen doorvoeren.

Kan ik ook een eenmalige bestelling doen?

In principe niet. Als je nog geen klant bent, kun je wel een proefpakket bestellen.

Wanneer krijg ik de volgende levering?

Log in op je account. Hier kun je zien wanneer De Koffiejongens langskomen met jouw volgende levering.

Help. Mijn koffie is toch op!

Aiiii. Log in op je account. Hier kun je de datum van je eerstvolgende levering naar voren halen.

Wanneer wordt het bedrag voor de vervolglevering afgeschreven?

5 dagen voordat jij de volgende levering ontvangt, wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven.

De prijs van de koffie

Hoeveel kost de koffie van De Koffiejongens?

Dat is afhankelijk van het abonnement dat je kiest. Hoe meer koffie je drinkt, hoe minder je betaalt voor je koffie.

  • X-Small, 1 koffie per dag: €0,33 per koffiecup
  • Small, 2 koffie per dag: €0,32 per koffiecup
  • Medium, 3 koffie per dag: €0,30 per koffiecup
  • Large, 4 koffie per dag: €0,28 per koffiecup

Kies je voor een maatwerk abonnement? We rekenen je abonnement terug naar het aantal koffie per dag en gebruiken de prijzen zoals hier boven.

Zijn jullie echt 25% voordeliger?

Ja. Reken maar mee:

  • Gemiddelde prijs per cup bij De Koffiejongens: (€0,28+€0,33)/2=€0,31
  • Gemiddelde prijs per cup bij Nespresso®:(€0,36+€0,45)/2 = €0,41
  • Het verschil van €0,10/ €0,41*100%=25%

En dan laten we nog buiten beschouwing dat je bij De Koffiejongens nooit verzendkosten betaalt. Scheelt toch al gauw een extra €3,90 per bestelling.

Betalen

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Bij je eerste bestelling heb je toestemming gegeven om de betalingen automatisch van je bankrekening af te schrijven. Wij schrijven alleen het abonnementsgeld af, altijd een paar dagen vóór jouw volgende levering.

Hoe kan ik betalen?

Je kan bij De Koffiejongens betalen met iDeal of creditcard. Je eerste betaling bij een abonnement doe jezelf. Elke volgende levering wordt automatisch afgeschreven van je bankrekening of creditcard.

Het geld is afgeschreven, maar waar blijft mijn koffie?

5 dagen nadat de betaling is afgeschreven wordt de koffie bij je bezorgd. Toch geen koffie? Neem dan even contact met ons op.

Account

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Rechtsboven aan op de site staat een icoon. Hier kun je inloggen op je account. Dat kan met de facebook login, of met je emailadres en wachtwoord.

Waar vind ik de inloggevens voor mijn account?

Bij je eerste bestelling is er een account voor je aangemaakt.
– Heb je de facebook knop gebruikt om te bestellen, dan log je in met je facebook account.
– Heb je een emailadres en wachtwoord opgegeven bij je eerste bestelling, dan gebruik je deze om in te loggen. Vanwege de veiligheid hebben wij je wachtwoord niet naar je toegestuurd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Ga naar de inlogpagina van je account. Hier kun je een nieuw wachtwoord instellen.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Log in op je account. Hier kun je je persoonsgegevens aanpassen, en de inhoud van je abonnement wijzigen.

Verzending

Wat is de levertijd na mijn 1e bestelling?

Als je voor 20:00 bestelt komen wij je koffie de volgende werkdag bezorgen. Bestel je een proefbox? die heeft een levertijd van 3-5 werkdagen. Op feestdagen wordt er niet bezorgd.

Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Check als eerste je spambox! Als de bevestigingsmail daar ook niet in zit, neem dan even contact met ons op.

Betaal ik verzendkosten?

Nee. Natuurlijk niet. Nooit!

In welke landen kan ik jullie koffie ontvangen?

Wij bezorgen voorlopig alleen in Nederland.

Wat als ik niet thuis ben?

Daar hebben we over nagedacht. Je koffie past namelijk door de brievenbus. Vanaf nu hoef je nooit meer thuis te blijven om je koffie te ontvangen.

Wat als mijn brievenbus te klein is?

Dan wordt je pakket bij de buren bezorgd, of bij een PostNL punt. Je krijgt dan altijd een briefje van de bezorger in de brievenbus. Heb je hier geen zin in? Voor een tientje koop je een nieuwe brievenbus bij de bouwmarkt bij jou in de buurt.

Mijn koffie is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

Geen paniek. Misschien had de bezorger een lekke band. Grote kans dat je bestelling binnen 24 uur alsnog wordt geleverd. Wil je dat we het even voor je controleren? Neem dan contact met ons op.

Retourprocedure

Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

Ben je niet tevreden met de koffiecups van De Koffiejongens? Geen probleem! Dan drinken we de koffie zelf op. Als je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons opneemt en de producten terugstuurt, zorgen we dat je je aankoopbedrag terug krijgt.

Hoe werkt het retourneren?

Neem even contact met ons op. Vermeld daarbij je abonnement- of bestelnummer en de retourreden.

De producten kun je sturen naar:

De Koffiejongens – Retouren
Zwarteweg 16
1412GD Naarden

Nadat wij de producten hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen terug op je rekening.

Welke voorwaarden gelden bij het retourneren?

De retourzending moet binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons binnen zijn, of je kan aantonen dat je retourzending binnen de gestelde termijn verstuurd is.

Overig

Help! Ik heb een vraag die er niet bijstaat!

Geen zorgen, neem even contact met ons op. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden!