Locatie: Bussum
Uren: 32-40 uur per week
Ervaring: 7-10 jaar werkervaring, bij voorkeur in FMCG account management en/of in start-up/scale-up omgeving
De Koffiejongens is het snelst groeiende impact koffiemerk van Nederland. Sinds 2017 leveren we 100% biologische koffiebonen en composteerbare koffiecups voor consumenten en de zakelijke markt. Ons doel? De lekkerste koffie, met een zo klein mogelijke voetafdruk. Ondertussen groeien we hard. We zijn live in vier landen: Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Ons team telt inmiddels twintig collega’s, en we zijn nog lang niet klaar.
We zijn een scale-up: snel, ondernemend, en altijd op zoek naar nieuwe manieren om impact te maken. En daar hebben we jou voor nodig.
Als Head of B2B Sales ben jij verantwoordelijk voor het verder laten groeien van De Koffiejongens in zowel retail als out of home (denk aan hotels/vakantieparken en kantoren). Twee belangrijke pilaren in de groeistrategie, naast ons online abonnementsmodel.
Je bouwt voort op een sterk fundament: ons volledige assortiment ligt inmiddels bij Albert Heijn. Voor de hotelmarkt hebben we een bewezen propositie waar een groot aantal gerenommeerde hotels al voor heeft gekozen, voor kantoren zijn we afgelopen jaar begonnen met de verkoop van koffiebonen en hebben we de eerste 100 bedrijven als klant mogen verwelkomen.
De volgende stap is om de groei te versnellen, in binnen- én buitenland. Door het benutten van alle kansen in retail en het opbouwen van een goedwerkende B2B machine (inclusief team), zorg jij ervoor dat onze B2B omzet de komende jaren vertienvoudigd. Hiervoor krijg je volop vrijheid en middelen tot je beschikking.
Je bent strategisch sterk, commercieel gedreven en niet bang om je handen uit de mouwen te steken. Je rapporteert direct aan onze koffiebaas en je ontwikkelt de groeistrategie, onderhandelt met key accounts op hoofdkantoorniveau en leidt het salesteam naar de volgende fase.
Jouw taken:
Je bent een ondernemende leider met een passie voor groei en een neus voor commerciële kansen. Je weet strategie en uitvoering moeiteloos te combineren — en houdt van merken die met overtuiging ondernemen.
Verder heb je:
Een unieke kans om het succes van een pure online speler verder uit te bouwen in retail én out of home.
Bij De Koffiejongens krijg je de vrijheid om te ondernemen, eigenaarschap te pakken en echt impact te maken — op een merk dat iedere dag groeit. En als de groei daarom vraagt, breid jij het team verder uit — nationaal én internationaal.